Instytut Ona i On | Tzw. edukacja zdrowotna – oświadczenie Stow. Psychologów Chrześcijańskich
20611
post-template-default,single,single-post,postid-20611,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,side_area_uncovered_from_content,qode_popup_menu_push_text_right,qode-theme-ver-16.5,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive
 

Tzw. edukacja zdrowotna – oświadczenie Stow. Psychologów Chrześcijańskich

Tzw. edukacja zdrowotna – oświadczenie Stow. Psychologów Chrześcijańskich

Poniżej zamieszczamy CZĘŚĆ (streszczenie) stanowiska Stowarzyszenia Psychologów Chrześcijańskich ws tzw. edukacji zdrowotnej.

LINK do CAŁEGO dokumentu w formacie PDF

Streszczenie stanowiska:

Proponowane podstawy programowe do nowego przedmiotu: edukacja zdrowotna z dn. 29 października 2024 (dokumenty na poziom kształcenia szkoły podstawowej oraz osobne dla szkoły średniej zwane dalej „projektem” na poziom I i II)

zawierają błędy: formalne, organizacyjne, koncepcyjne, merytoryczne, metodyczne (pedagogiczne), etyczne oraz prawne. Przedmiot oferuje sprzeczną z porządkiem społecznym, stanem wiedzy naukowej oraz ze światopoglądem chrześcijańskim wizję rodziny, płci i seksualności i to w dużym stopniu w ujęciu antyzdrowotnym. Nie podaje wielu kluczowych informacji w zakresie zdrowia seksualnego czy psychicznego. Ponieważ ma być realizowany w dobie głębokiego kryzysu rodziny i demografii – którym nie stara się nijak zaradzić, a przy tym ignoruje pozycję społeczną rodziny, a wręcz ją demontuje – należy go także uważać za projekt antyrodzinny. Promowana jest różnorodność seksualna i równorzędność różnych form współżycia seksualnego. Występuje brak odpowiedzi na kluczowe pytania: kiedy rozpoczynać współżycie, z kim, ile ma być tych osób, kim są itd. Projekt implementuje treści ideologiczne (lewicowe, feministyczne, LGBTQ+, globalistyczne, radykalnego ekologizmu i inne), narusza konstytucyjne uprawnienia rodziców i prawo oświatowe. Naszym zdaniem głównym celem wprowadzenia tego nowego przedmiotu nie są więc treści prozdrowotne (które częściowo posiada, ale które często powiela), ale zakamuflowana zmiana modelu edukacji seksualnej z prorodzinnego na permisywny (rozwiązły), co jest szkodliwe oraz demoralizujące dla dzieci oraz może mieć dalekosiężne negatywne skutki społeczne. Uważamy także, że proponowany projekt plasuje się w modelu edukacji typu CSE, która została opakowana jedynie w zdrowie metodą „na kanapkę” i należy go rozpatrywać w szerszych ramach zwielokratnianego ciągle zbioru działań, w tym prawnych lewicowej rewolucji seksualnej wycelowanej w tradycyjnie pojmowaną rodzinę, płeć i seksualność  – z demografią jako newralgicznym obszarem katastrofy społecznej, w tym wpływającej destrukcyjnie na ekonomię czy obronność i wiele innych sfer. Najważniejsze jest to, co w tym projekcie pominięto, a co powinno się tu znaleźć.

Opinia zatwierdzona przez Zarząd Główny SPCh w dniu 6-02-2025