Instytut Ona i On | Tzw. edukacja zdrowotna i obywatelska – jesteśmy na NIE!
20500
post-template-default,single,single-post,postid-20500,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,side_area_uncovered_from_content,qode_popup_menu_push_text_right,qode-theme-ver-16.5,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive
 

Tzw. edukacja zdrowotna i obywatelska – jesteśmy na NIE!

Tzw. edukacja zdrowotna i obywatelska – jesteśmy na NIE!

W związku z ukazaniem się podstawy programowej do nowo projektowanych przedmiotów: edukacja zdrowotna i obywatelska, wzięliśmy udział w konsultacjach społecznych.

NASZA OPINIA – LINK – zapraszamy do zapoznania się z pełną treścią

OPINIA ZBIORCZA KILKU ORGANIZACJI I EKSPERTÓW  – prosimy zajrzyj i tu

OPINIA INSTYTUTU PROFILAKTYKI ZINTEGROWANEJ – link

VIDEO Z KONFERENCJI  tematycznej w Lublinie (27-11-2024) – link

LINK – Program konferencji

Jako Instytut “Ona i On”, wnioskujemy:
o całkowite wycofanie się z implementacji owych przedmiotów, poszanowanie konstytucyjnych praw rodziców oraz powrót do nauczania WDŻ. Sam harmonogram działań wskazuje także, że termin wrzesień 2025 jako startu nowych przedmiotów jest stanowczo za krótki (brak czasu na przygotowanie kadr).

Streszczenie naszej opinii:

Nowe podstawy programowe do przedmiotów: edukacja zdrowotna i edukacja obywatelska wykazują rażące zaniedbania formalne podważające w ogóle zasadność ich wprowadzenia oraz liczne i istotne luki merytoryczne, a także pedagogiczne i prawne, negują krytyczne myślenie czy moralność, w tym zwłaszcza seksualną, nie osadzają seksualności w naturalnym kontekście odrywając ją od relacji i biegu życia. Pomimo szlachetnych nazw czy intencji i wyspowych zaledwie benefitów, wskutek skrajnie zideologizowanego, jednostronnego i pseudonaukowego nauczania – są zaprzeczeniem swojej nazwy: czyli są antyzdrowotne, w dużej mierze antypedagogiczne i często antyobywatelskie. W wielu miejscach zapisy są nieprecyzyjne stwarzając możliwość wprowadzenia w błąd dzieci i rodziców oraz zwłaszcza demoralizacji dzieci, co może przynieść zmultiplikowane problemy nomen omen zdrowotne i obywatelskie. Naruszają prawa rodziców do wychowania dzieci zgodnie ze swoimi wartościami. W dużej mierze nie stosuje się myślenia przyczynowo-skutkowego, w zamian oferując ideologiczny język i treści (globalizm i ślepa wiara w instytucje międzynarodowe, ekologizm, idealizm farmaceutyczny, feminizm, ideologia LGBT i neomarksizm). Projekty są antyrodzinne i antydemograficzne, za to wspierają otwartość na wielość partnerów seksualnych i sztuczną multiseksualność. NAJWAŻNIEJSZE JEST WIĘC TO, CO ZOSTAŁO W TYCH PODSTAWACH PROGRAMOWYCH POMINIĘTE

LINK do dokumentów MEN – poziom I

LINK do dokumentów MEN – poziom II

Ogólna informacja na stronie MEN