26 cze SEKSEDUKACJA – kolejny odcinek Rodzinnego Drogowskazu Wyborczego
Nr naszego konta: 49 1540 1287 2001 0000 0664 0001
Będziemy ogromnie wdzięczni za wszystkie, nawet najmniejsze wpłaty. Bez tego, nasz Instytut nie może funkcjonować!
Oto kolejna część naszego Rodzinnego Drogowskazu Wyborczego – tym razem poświęcona sprawom seksedukacji, tu w ujęciu permisywnym, czyli pozwalającym na całkowitą swobodę w zachowaniu.
Strony wszystkich kandydatów i pozostałe części poradnika TUTAJ
Ocenialiśmy:
- edukacja czy wychowanie?
- kwestię obowiązkowości edukacji seksualnej w szkołach
- kto jest odpowiedzialny za wychowanie dzieci, rodzice czy państwo (szkoła)?
- ujęcie integralne (jako część do odpowiedzialnego przygotowania do dorosłego życia, w zgodzie z etyką chrześcijańską, bądź w ujęciu wyizolowanym – sama seksualność, głównie wiedza biologiczna bez odniesienia do wartości i norm społecznych)
- rzetelna wiedza o sprawach LGBT (nacisk na fakt, że homoseksualizm, ani transseksualizm są przeważająco nabyte, u młodzieży takie identyfikacje są płynne, oba zjawiska mają ryzyko skutków ubocznych – por nasze infografiki:http://onaion.org.pl/infografiki/) czy też wyłącznie w ujeciu “antydyskryminacyjnym” i “różnorodności”
- co kandydat wie o WDŻ?
Jednocześnie polecamy inicjatywę „Rodzice decydują” https://rodzicedecyduja.pl/, gdzie, Instytut „Ona i On” jest także sygnatariuszem – 53 organizacje prorodzinne wystosowały pytania do kandydatów na prezydenta dotyczące edukacji seksulnej.
Zwracamy uwagę, że w większości są to deklaracje kandydatów na prezydenta, ocenę ich wiarygodności pozostawiamy w ręku Państwa. W dniu 15 czerwca 2020 skierowaliśmy do wszystkich 6 -ciu kandydatów o największych szansach sondażowych – zestaw tych samych pytań wyborczych. Jednak od żadnego ze sztabów wyborczych nie uzyskaliśmy odpowiedzi, pomimo tego, że zaznaczyliśmy, że w razie ich braku będziemy musieli bazować na dostępnym materiale medialnym. Pełna treść zapytania znajduje się TUTAJ. Do każdego z odcinków naszego Rodzinnego Drogowskazu Wyborczego przygotowaliśmy infografiki, które będą publikowane także na FB, których treść należy rozpatrywać wyłącznie wspólnie z opisem zamieszczonym na podanych każdorazowo naszej stronie internetowej, gdyż z konieczności są pewnym uogólnieniem, które ma tylko ułatwić wyborcy wstępną orientację.
PERMISYWNA SEKSEDUKACJA
ROBERT BIEDROŃ:
Autor książeczki dla dzieci: “Tęczowy elementarz, czyli (prawie) wszystko, co chcielibyście wiedzieć o gejach i lesbijkach” AdPublik 2007
Wspólnie z Anną Grodzką wyraził poparcie dla rosyjskiego portalu Deti-404 (ros.dzieci 404) – zrzeszającego nastolatków identyfikujących się jako LGBT w Rosji (przypominamy, większość młodzieży, bo 60-80% ostatecznie wybiera heteroseksualizm i tego typu inicjatywy mogą utwierdzać je w przejściowej identyfikacji – por. nasze infografiki: http://onaion.org.pl/mlodziez-infografiki/).
Źródło – zdjęcie w Wikipedii: https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Anna_Grodzka_Robert_Biedro%C5%84_for_Deti-404.jpg
Opis działalności portalu Dieti 404: Strajk.eu „Rosja: 50 tys. rubli grzywny za „propagandę homoseksualną”” (30-07-2015)
https://strajk.eu/rosja-50-tys-rubli-grzywny-za-propagande-homoseksualna/
W artykule: „Jelena Klimowa, działaczka LGBT została ukarana za prowadzenie portalu Deti-404 (ros. Dzieci 404), zrzeszającego nieheteroseksualne nastolatki z całej Rosji”.
KRZYSZTOF BOSAK:
Odpowiedź kandydata na zapytanie organizacji prorodzinnych „Rodzice decydują”, gdzie, Instytut „Ona i On” jest także sygnatariuszem.
Główna strona akcji: https://rodzicedecyduja.pl/
https://rodzicedecyduja.pl/images/Odpowiedzi_Kandydatow/odpowied_-_Krzysztof_Bosak.pdf
„Które wzorce edukacji seksualnej są Panu osobiście bliskie? Które wzorce będzie Pan popierał, jeśli obejmie Pan urząd Prezydenta RP?
Krzysztof Bosak:
„Edukacja seksualna w szkole jest w moim przekonaniu dopuszczalna wyłącznie pod warunkiem wpisania tej edukacji w wartości rodzinne i traktowania jej jako jeden z elementów pełnowymiarowego przygotowania do życia w rodzinie, nauczanego w ramach tradycyjnej, klasycznej pedagogiki. Jako prezydent będę popierał inicjatywy edukacyjne wzmacniające rolę rodziny w procesie wychowawczym. Skandaliczne wytyczne WHO w zakresie edukacji seksualnej uważam za nieakceptowalne i wielokrotnie krytykowałem je w toku kampanii wyborczej, postulując m.in. zawieszenie przez Polskę opłacania składek członkowskich na rzecz tej organizacji”.
„Czy Pan, jako ojciec, posłałby swoje 12-letnie dziecko na zajęcia lekcyjne, na których byłoby uczone „umiejętności negocjowania i komunikowania się w celu uprawiania bezpiecznego i przyjemnego seksu”?”
Krzysztof Bosak:
„Z całą pewnością nie, i zrobię wszystko, żeby zagwarantować wszystkim rodzicom prawo do odmowy posyłania swoich dzieci na tego typu demoralizujące zajęcia”.
Na stronie 19 i 20 programu kandydat wskazuje na chrześcijańskie wartości i taką wizję podejścia do rodziny (https://bosak2020.pl/wp-content/uploads/Bosak2020_NowyPorzadek.pdf):
„Kultura chrześcijańska stanowi rdzeń funkcjonowania Polski jako wspólnoty politycznej od momentu powstania naszego państwa. Jest to fakt niezależny od charakteru religijności poszczególnych Polaków. Dlatego naturalną koniecznością jest ufundowanie sprawiedliwego, a zarazem przystającego do polskiej wspólnoty ładu państwowego w oparciu o normy wynikające z chrześcijaństwa. Zasady prawa rzymskiego, wywodzące się z filozofii klasycznej prawo naturalne, etyka chrześcijańska oraz oryginalna polska tradycja ideowa i prawna tworzą cywilizacyjny fundament dla tworzenia norm prawnych. Oparcie prawa, instytucji i kultury nowego porządku na tych wartościach pozwoli usunąć najgorsze cechy obecnego nieładu: niestabilność prawa, niepewność co do kierunku jego ewolucji oraz konflikty ideologiczne rozsadzające niemal każdy obszar życia państwa i społeczeństwa”.
„Od wielu lat obserwujemy w Polsce i wielu innych krajach próby podważania fundamentalnej cywilizacyjnej roli małżeństwa i rodziny.”
Krzysztof Bosak postulował: „Uszczelnienie szkół i instytucji kultury, aby nie mieli do nich wstępu aktywiści LGBT”
Queer „Krzysztof Bosak mówi, jak miałaby wyglądać ustawa “anty-LGBT”” (30-10-2019) https://queer.pl/news/203630/krzysztof-bosak-mowi-o-tym-jak-ma-wygladac-ustawa-anty-lgbt
ANDRZEJ DUDA:
Karta Rodziny to podpisana przez Prezydenta to deklaracja wsparcia m.in. w obszarze:
„ochrona dzieci przed ideologią LGBT”, a tu czytamy:
- zakaz propagowania ideologii LGBT w instytucjach publicznych
- prawo rodziców do decydowania, w jakim duchu będą kształcić swoje dzieci,
- to przede wszystkim rodzice są odpowiedzialni za edukację seksualną swoich dzieci,
- decydujący wpływ rodziców na formę i treść zajęć dodatkowych w szkołach i przedszkolach,
- ułatwienia dla rodziców, którzy chcą prowadzić edukację domową
„Szczegółowe omówienie Karty: Wsparcie rodziny, ochrona małżeństwa, dzieci i emerytów. Co zakłada Karta Rodziny” TVP Info 10-06-2020
„– To rodzice są odpowiedzialni za edukację seksualną swoich dzieci. Nie ma możliwości, by jakiekolwiek instytucje ingerowały w to, jak rodzice wychowują swoje dzieci – powiedział.”
„- Jeżeli w szkole przemyca się ideologię, żeby zmienić punkt widzenia dzieci i ustawić ich patrzenie na świat poprzez seksualizację w dziecięcym wieku, co jest sprzeczne z najgłębszą logiką dojrzewania człowieka w sposób spokojny i zrównoważony, to to jest ideologia i nic innego – stwierdził”.
Barejka P. Andrzej Duda o LGBT: Próbuje nam się wmówić, że to ludzie, a to ideologia (13-06-2020)
SZYMON HOŁOWNIA:
„- Edukacja seksualna jest potrzebna, zwłaszcza w tych czasach, gdy dzieci edukują się ze źródeł, które są zatrute. Sprawa powinna być realnie i rzetelnie pokazywana, a nie zakrywana całunem wstydu. To trzeba zrobić, żyjemy w takich czasach”.
Kulęba J. Szymon Hołownia w Krakowie: “To jest duży kraj, zmieścimy się tu wszyscy” Gazeta Krakowska (11-01-2020) https://gazetakrakowska.pl/szymon-holownia-w-krakowie-to-jest-duzy-kraj-zmiescimy-sie-tu-wszyscy/ar/c1-14709277
Cytat ze strony kandydata:
https://holownia2020.pl/edukacjadlaprzyszlosci/
„Nie możemy zatem mówić o nowoczesnej szkole z szerokimi horyzontami, gdy nie ma w niej miejsca dla zdobyczy nauki w zakresie wielowymiarowego funkcjonowania człowieka, obecnie szczególnie w edukacji psychologicznej, seksualnej i antydyskryminacyjnej, która odnosi się do rzeczywistej sytuacji, w jakiej żyją młodzi ludzie. Rozwijanie i upowszechnianie edukacji antydyskryminacyjnej to kolejny ważny punkt mojej wizji edukacji przyszłości. Edukacja ta musi nieść za sobą świadome działanie podnoszące wiedzę i umiejętności pokojowej, twórczej i pełnej szacunku koegzystencji między ludźmi oraz wszystkimi stworzeniami żywymi. Musi wpływać na postawy, które mają na celu przeciwdziałanie dyskryminacji i przemocy motywowanej uprzedzeniami oraz wspierać równość, solidarność, umiłowanie różnorodności i szacunek. Szkoła nie może dawać przyzwolenia na krzywdę drugiego człowieka, brak akceptacji i inności. Szkoła musi być dla młodego człowieka przystanią, w której chce się zakotwiczyć, i absolutną ostoją bezpieczeństwa”.
Rozmowa z dr Bawer Aondo-Akaa o spotkaniu, które odbył z Szymonem Hołownią:
[dziennikarz] “O edukację seksualną i aborcję pytał Pan też Szymona Hołownię, podczas niedawnego spotkania przedwyborczego w Krakowie.
– [dr Bawer Aondo-Akaa] Uważam, że zbyt pobłażliwie podchodzi do tematu mordowania dzieci przez haniebną aborcję, będąc za kompromisem aborcyjnym z powodu wiary w mityczny efekt wahadła. Zapytałem go również o projekt „Stop pedofilii”, który broni dzieci przed dewiacyjną edukacją seksualną. Szymon Hołownia odpowiedział w dziwny sposób – nie odniósł się do projektu, a tylko stwierdził, że dzieci powinny być edukowane seksualnie, nie precyzując, czy chodzi mu o deprawację wg standardów WHO.
Jego postępowanie jest dla mnie gorsze od postępowania Jerzego Owsiaka, który również ma podobne poglądy, ale nie twierdzi przy tym, że jest katolikiem. Dlatego uważam, że zachowuje się jakby był domorosłym teologiem, głosząc autorytatywnie poglądy niezgodne z nauczaniem Kościoła.
Po spotkaniu z nim mam przekonanie, że poglądy p. Szymona Hołowni nie różnią się znacznie od tych Małgorzaty Kidawy-Błońskiej.”
Strona Życia. „Dr Bawer Aondo-Akaa: pomysł przymusowej seksedukacji to totalitaryzm”. (7-02-2020)
https://stronazycia.pl/dr-bawer-aondo-akka-pomysl-przymusowej-seksedukacji-to-totalitaryzm/
WŁADYSŁAW KOSINIAK- KAMYSZ
„ [pytanie dziennikarza]:”Czy chodzi o obowiązkową edukację seksualną w szkołach?
[odpowiedź kandydata]- Tak, bo dzięki niej młodzi ludzie będą podejmować bardziej świadome decyzje. Są państwa, gdzie w szkołach jest przedmiot „Zdrowie”, czyli nauka higieny, edukacji seksualnej i zdrowego stylu życia. Myślę, że takie zajęcia są potrzebne, niezależnie od tego, jakbyśmy je nazwali.”
Źródło:
Kultura liberalna „Władysław Kosiniak-Kamysz w rozmowie z Jakubem Bodzionym” (26-05-2020) https://kulturaliberalna.pl/2020/05/26/ludowy-znaczy-powszechny-kosiniak-kamysz/?fbclid=IwAR2NgaPgHvaTgolRPCGsDE45usnEsw4EA-PXDDRT8_omkjIxkadioLR4Wo0
„Jestem jak najbardziej za edukacją np. seksualną – podkreślił.
Na pytanie, jak wcześnie powinna się ona zaczynać odpowiedział, że powinni ustalić to eksperci. Choć przewodniczący PSL jest z zawodu lekarzem uznał, że nie ma wystarczających kompetencji do podejmowania tego zagadnienia i zostawia je seksuologom.
To by było nie fair wobec moich kolegów i koleżanek lekarzy, którzy się tym dużo lepiej znają- stwierdził.
Sobie bym przypisywał nieumiejętność powstrzymania się od zabrania zdania w takim momencie – uznał.
Trzeba ją rozpoczynać wtedy, kiedy dziecko wchodzi w poszczególne etapy rozwoju- uważa.
Ja bym tej karty nie podpisał [O deklaracji LGBT w Warszawie – przyp. Instytut „Ona i On”]. Szczególnie w okresie przedwyborczym – przyznaje jednak.
Tysol
Kosiniak – Kamysz: „Tęczowe barwy są też barwy spółdzielczości. Jestem za edukacją seksualną” (13-03-2019)
https://www.tysol.pl/a30266–video-Kosiniak-Kamysz-Teczowe-barwy-to-sa-tez-barwy-spoldzielczosci-Jestem-za-edukacja-seksualna-
„”Deklaracja LGBT+ to ucieczka od tematów europejskich”
„ – Ja bym nie podpisał w tym momencie deklaracji LGBT+, szczególnie w tym momencie, gdy PiS to wykorzystuje – mówił Kosiniak-Kamysz. – To nie jest moim zdaniem potrzebne – dodał. Stwierdził, że edukacja seksualna “jest potrzebna”, ale “nie musi być oparta tylko na standardach WHO”. – Może być też napisana przez polskich psychologów, polskich seksuologów – stwierdził.”
Źródło:
Gazeta.pl „Kosiniak-Kamysz: Ja bym nie podpisał w tym momencie deklaracji LGBT+. PiS to wykorzystuje” (15-03-2019)
https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114884,24550439,kosiniak-kamysz-ja-bym-nie-podpisal-w-tym-momencie-deklaracji.html;
Władysław Kosiniak – Kamysz głosował za odrzuceniem projektu „Stop – Pedofilii”
http://onaion.org.pl/wp-content/uploads/2020/04/pos_10_g%C5%82osowaie-nr-8-stop-pedofilii.pdf
RAFAŁ TRZASKOWSKI:
Rafał Trzaskowski podpisał słynną „Kartę LGBT” (czyli „Deklarację warszawska polityka miejska na rzecz społeczności LGBT+). We wstępie dokumentu, którego pełna treść znajduje się TU http://onaion.org.pl/wp-content/uploads/2019/02/warszawska-deklaracja-lgbt.pdf
Czytamy tu m.in.
„miasto stołeczne Warszawa powinno stworzyć sieć „latarników” społecznych, czyli nauczycieli i nauczycielek lub pedagogów i pedagożek szkolnych, którzy i które będą monitorować sytuację uczniów LGBT+ w warszawskich szkołach podstawowych i średnich. Osoby te, we współpracy z innymi nauczycielami i nauczycielkami, będą w stanie udzielać potrzebnego wsparcia potrzebującym osobom.”
„Wprowadzenie edukacji antydyskryminacyjnej i seksualnej w każdej szkole, uwzględniającej kwestie tożsamości psychoseksualnej i identyfikacji płciowej, zgodnej ze standardami i wytycznymi Światowej Organizacji Zdrowia (WHO).”
Patrz skandaliczne rozpisanie edukacji seksualnej w „Standardach Edukacji Seksualnej WHO” na poszczególne etapy wiekowe – tzw. Matryce – od s.39 – TU https://www.bzga-whocc.de/fileadmin/user_upload/Dokumente/WHO_BzgA_Standards_polnisch.pdf